Warsztaty terapeutyczne w Przylądku

Tu na razie jest ściernisko, ale będzie – „Dom na Zawsze Przylądek”!
18 lipca 2023
Jak możesz pomóc osobom ze spektrum autyzmu
1 września 2023

Od 16 sierpnia 2023 r. w szkole Przylądek prowadzone są warsztaty dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu z terenu powiatu pruszkowskiego. W ramach projektu grupa wykwalifikowanych terapeutów z uprawnieniami prowadzi wspaniałe zajęcia dla 13 podopiecznych Fundacji Lepszy Start. Warsztaty polegają na przeprowadzeniu zajęć terapeutycznych indywidualnych: logopedycznych, integracji sensorycznej oraz grupowych takich jak: arteterapia, hortiterapia, trening umiejętności społecznych, kulinarne, sportowe.

Jesteśmy bardzo wdzięczni Zarządowi Powiatu Pruszkowskiego za sfinansowanie zajęć dla naszych podopiecznych.

Dzisiaj zaprezentujemy Państwu relację z indywidualnychzajęć terapeutycznych w obszarze zaburzeń integracji sensorycznej.

Dzięki profesjonalnemu wyposażeniu Sali integracji sensorycznej w:

  • sprzęt naziemny,
  • sprzęt podwieszany,
  • ściankę wspinaczkową

Zajęcia te są bardzo atrakcyjne, ale przede wszystkim dają większe możliwości pracy nad zaburzeniami integracji sensorycznej. Na tych zajęciach terapeuci skupią się na pracy nad: nadwrażliwością dotykową, niepewnością grawitacyjną, zaburzeniami posturalnymi, nad obniżonym lub nadmiernym napięciem mięśniowym, zróżnicowaniem dotykowym, wzmacnianiem planowania motorycznego. W gabinecie SI znajduje się również ścianka wspinaczkowa, która powstała z myślą o osobach, które posiadają oprócz zaburzeń rozwojowych takie jak autyzm, zespół Aspergera — niepełnosprawności fizyczne ruchowe, dysfunkcje sensoryczne związane z nieprawidłowościami neurologicznymi. Zajęcia wspinaczkowe dla osób z zaburzeniami rozwojowymi oraz niepełnosprawnością mają bardzo duży wpływ na rehabilitację dwóch bardzo istotnych płaszczyzn rozwoju: fizyczną i psychiczną. Wspinanie jest formą aktywności fizycznej, która przez wykorzystanie własnego ciężaru ciała, aktywizuje większość partii mięśniowych. Angażuje mięśnie głębokie, które odpowiadają za prawidłową postawę ciała oraz koordynację. Wspinaczka dzięki możliwości skalowania trudności, pozwala na prowadzenie zajęć dla każdego ucznia bez względu na jego sprawność i dopasowanie trudności do indywidualnych możliwości. Wspinaczka pełni również formę rozwoju na podłożu psychicznym. Dążenie do celu, pokonywanie trudności, radzenie sobie z własnymi słabościami czy radość z osiągnięcia szczytu, to tylko kilka z wielu czynników psychicznych rozwijanych podczas zajęć.